sâmbătă, 14 mai 2016

Politica e o curva batrana: face cu ochiul la tineri si se culca cu batranii !

Nu cred ca cineva stie daca o sa ajunga poet sau pilot sau gropar sau gunoier. In cazul meu, eu am trait intr-un mediu in care, chiar daca painea era cartelata, prin anii '80, cu toate gerurile - si meteorologice, dar si sociale, politice, morale - nu ne lipseau cartile din casa.
Imi aduc aminte ca mama imi dadea scutire la scoala ca sa pot chiuli, sub pretextul ca am gripa diplomatica, sau asa ceva, si in timpul asta imi citea. Am avut avantajul unui mediu  aerisit.
De altfel, in vremea aia mergeai la teatru si stateai cu caciula sau cu paltonul pe tine doar ca sa asculti o replica, o replica curajoasa.
Asta nu e chiar o problema. Ne descurcam noi si pe vremea cand era cenzura. Desi... era o chestie si cu cenzura asta. Eu am prins asa-zisa autocenzura... deci autorul trebuia el singur sa se gandeasca, asa, ca in filmele chinezesti, alea facute prin anii '50, '60, in care tu trebuia sa hotarasti daca nu cumva te-a luat gura pe dinainte.
Ca sa va dau un exemplu de cum functiona cenzura pe atunci, eu cred ca nu avea nici o logica.
De fapt, sunt persoane care au lucrat in cenzura si care au recunoscut ca lasau cartile sau replici sa apara asa cum erau.
Nimeni nu poate sa nege ca pe timpul lui Ceausescu n-au aparut carti curajoase.
Preda unde a publicat, pe planeta Marte?!
N-a publicat in Romania si n-a publicat in acea perioada?!

Este doar un exemplu.

Niciun comentariu: