vineri, 30 noiembrie 2018

La multi ani, Romania!


Astazi  comemorăm 100 de ani de la evenimentul politic major al anului 1918: desăvârșirea statului național român, realizată prin unirea provinciilor românești cu România. 
La început a fost Unirea Basarabiei cu România (27 martie 1918), mai apoi Unirea Bucovinei cu România (28 noiembrie 1918), iar în final Unirea Transilvaniei, Banatului, 
Cele trei uniri formează împreună Marea Unire de la 1918, iar în 2018, la 100 de ani de la acele evenimente, sărbătorim CENTENARUL MARII UNIRI.
Au trecut 100 de ani de cand am devenit o natiune! 
Problema este - parerea mea - ca nu ne-am dat seama de asta. Noi inca nu realizam ca suntem o natiune. Culmea este, ca poate, peste inca 100 de ani, cineva ne va spune - de fapt ne va reaminti - 
ca istoria se repeta. 
Multi  ma intreaba daca eu cred ca va fi bine in Romania. Le raspund ca da. 
Toata viata am crezut, am sperat si sper in continuare ca va fi bine.


Cuvintele lui Nicolae Titulescu, rostite la Ploiești, în 3 mai 1915, la întrunirea Acțiunii Naționale, în chestiunea Ardealului, adaptate la anului 2018, prin înlocuirea Ardealului cu Basarabia, Bucovina și Ținutul Herței, trebuie să răsune în mințile și inimile oricărui om care simte românește!
“Problema care se pune azi României, e înfricoșător, dar simplu; sau România pricepe datoria pe care i-a creat-o evenimentele în curs, și-atunci istoria ei abea începe, iar viitorul ei va fi o răzbunare prelungită și măreață a umilințelor ei seculare; sau România, mioapă la tot ce e „mâine”, cu ochii mari deschiși la tot ce e „azi” nu pricepe și înlemnită stă pe loc, și atunci istoria ei va înfățișa pentru vecie exemplul unic și mizerabil, al unei sinucideri viețuite.

Din împrejurările de azi, România trebuie să iasă întreagă și mare!
România nu poate fi întreagă fără Ardeal!” (Nicolae Titulescu – 3 mai 1915)



Ce trebuie noi, la 100 de ani de la Marea Unire, să știm, este  că: 
România nu este întreagă fără Basarabia și fără nordul Bucovinei!
Astazi, am sansa unica de a spune,  dupa 100 de ani de la Marea Unire : România,  la multi ani !

Niciun comentariu: