luni, 27 iulie 2020

La panda in lanul cu stiuci!


Iulie 1985, undeva pe Dunarea veche, la jumatatea distantei intre Hotel Lebada si Mila 23, pe bratul drept, impreuna cu doi adulti ( ...pe atunci abia terminasem clasa aXIa!) mama si nenea Nicu ( Nicolae Gramaticescu), faceam cunostinta pentru prima oara in viata mea cu Delta Dunarii.
Nea Nicu, expertul in Dunare-ologie, nascut fiind pe bratul Borcea, la Fetesti, ne-a povestit atatea lucruri despre Dunare si Delta, incat de multe ori cand il auzeai povestind, inchideai ochii si erai acolo.
Decizia de a merge in Delta, nu a fost greu de luat. 
Greu a fost, in schimb sa formam trupa. Nucleul tare al expeditiei era Florica ( Florin Ciurila), Gicu ( Gheorghe Ciurila) si cu mine. Nenea Nicu, era capitanul si mama, bucatarul . Despre cum i-am recrutat pe ceilalti, Danuta ( Dana Olariu), Cipri ( Ciprian Parvu) si Carmen ( Carmen Herman) este mult de povestit si nu as vrea sa va stric surpriza de a lectura pe-ndelete nuvela :
La panda in lanul cu stiuci!
Ce ar mai fi de spus, este faptul ca de cand ne-am intors din aceea expeditie ( 1985), toti participantii, am hotarat ca ceea ce s-a intamplat acolo, in aceea tabara trebuie povestit intr-o carte.
Nenea Nicu, era cel mai inversunat si este cel carauia i-am promis ca o voi face. Din pacate nici el si nici mama nu au ajuns sa citeasca aceste randuri si nici nuvela nascuta din aceea experienta de neuitat.
Un alt element determinant pentru acest experiment editorialistic a fost descoperirea rollfilmelor facute in expeditie. Nu gasisem pana acum decat cateva poze, poze pe care le-am scanat si le postez in continuare.















Faptul ca am gasit rollfilmele si cu ajutorul tehnologiei, am reusit sa vizualizez si sa retraiesc o parte din ceea ce s-a intamplat atunci.
M-am pus pe treaba si s-a nascut nuvela :
La panda in lanul cu stiuci!
Tineti aproape, fiindaca o sa postez pe blog data lansarii si locul.....daca va fi permisa o interactiune sociala ( eu sunt ...mai de moda veche!) in contextul acestei noi << realitati>>.

Niciun comentariu: