miercuri, 19 decembrie 2018

Elveția și România în contextul marelui Război Cultural Mondial în Europa în Anul 2018



Câteva contextualizari istorice, sociopolitice și religioase cu privire la mentalitea și identitatea culturală a Bătrânului Continent.   Punctul de vedere al unui elvețian creștin-conservator cu prilejul referendumului pentru familia tradițională în România


Partea a treia 
a unui articol scris direct in limba romana de 
sociologul elvetian Fortunat Reiser, voluntar in cadrul A.O.N.G.T.R.


În urmă cu câțiva ani, eu, profund frustrat și chiar disperat din pricina decăderii generale în primul rând morală a Elveției, am început să vorbesc de un anumit “Fascism al neglijării și decăderii prin prosperitate și abundență” (“Wohlstandsverwahrlosungsfaschismus”) pentru a parafraza acest fenomen atât de sinistru și înfricoșător, care începuseră să domine comportamentul, gândurile și sentimentele  elvețienilor din ce în ce mai conformiști și spălați pe creier.
Un amestec scârbos și deprimant dintre un conformism robotic și descreierat, așteptări absolut impertinente și nerealiste față de semeni și de viață însăși, o anumită disperare față de existența și viață, prin urmare, un nihilism, un cinism urât precum și o neglijență impardonabilă față de lucruri de baza simple și frumoase ale vieții, care la urma urmei, justifică existența umană  pe acest pământ, că să nu mai vorbim despre ura și invidia uriașă față de semenii, indiferent dacă este justificată sau nu și constă doar în exagerarea  propriilor sentimente, idei, sau pur și simplu ranchiuni.
Al doilea termen pe care am găsit pentru a descrie aspectele ale crizei culturale și mintale în Elveția se numește “Fascism al menținerii  stabilității cu orice preț” (“Stabilitätserhaltungsfaschismus”), un fenomen care se găsește preponderant în oamenii rasfați și supra-privilegiați fără nico brumă de autoironie sau motivație de a descoperi lucruri noi. Acești oameni se bucură de un stil de viață relativ privilegiat, confortabil și sigur DOAR din cauza faptului că au fost născuți în Elveția în deceniile după al doilea Război Mondial, o perioada unicamente prosperă, care le-a adus tuturor oamenilor din țărișoara noastră deosebită conforturi materiale de invidiat trăind numai câteva deceni mai devreme, fără a contribui mare lucru pentru a merită o asemenea stare confortabilă. Din această cauza, nu se mulțumesc niciodată cu nimic și se gândesc numai la ceaa ce au ceilalți, prin urmare, trăiesc o viață zadarnică fără provocări, dezvoltări și bucurie adevărată, care se obține numai prin sacrificii și riscuri, două lucruri dincolo de imaginația acestor oameni meschini și josnici.
La urma urmei, astfel de oameni, de fapt paraziți ai sistemului, din pricina faptului că sunt o mare parte al societății, blochează toate încercările mici sau mari de a aduce îmbunătățiri la un sistem din ce în ce mai disfuncțional, învechit și chiar nociv pentru interesele  unei societăți care se bazează pe principiul libertății și demnității  individului.
În mod ironic, acești oameni, prin mediocritatea și meschinăria lor, seamănă foarte mult cu membrii “micii burghezii”, țintă principala si exemplul negativ central pentru societatea capitalista în randul marxistilor în cadrul inventării și formulării concepției lor despre “omul nou”.
Al treilea termen descrie însă un fenomen mai degreaba economic din pricinia faptului că ditamai Neomarxismul este doar partea culturală, adică o elaborare culturală a Marxismului, care mai întâi viza condiții economice ale societății, în general, ale “maselor asuprite”, în special și poate înflori numai pe baza unei structuri economice deja profund afectată de idei și măsuri marxiste, mai concret: socialiste.
 Aceste structuri, la rândul lor, asigura majorității membrilor societății salarii adecvate pentru traiul într-o comunitate, care devine, prin influențele paralele nocive ale Neoliberalismului, în mod destul de paradoxal din ce în ce mai competitivă, nesigură, antisocială (!), vorace și scumpă, mai ales în contextul unei prăbușiri din ce în mai accentuată a tuturor instituțiilor sociale precum familia, muncă, asistență socială și asigurare de sănătate.
Toate aceste probleme însă accelerează mersul inevitabil spre o canibalizarea a tuturor acestor instituți din pricina nevoi de a stoarce bani prin toate mijloacele posibile, astfel încât toate serviciile devin în mod inevitabil supraapreciate și raportul dintre preț și calitate devine o adevărată bătaie de joc.
Dacă ne gândim și la faptul trist că  fenomenul : consumerismul (o consecință nihilistă și costisitoare a Neoliberalismului) a înlocuit în mare măsură relațiile interumane și împinge oamenii din ce în ce mai mult la cheltuieli inutile, această scumpire se dovedește a fi nimic altceva decât o formă ascunsă de un Socialism extins și lărgit cât mai instabil, insidious și nimicitor. De aceea vorbesc despre un anumit “Socialism al insulei a prețurilor mari” (“Hochpreisinselsozialismus”), fiindca toate prețurile in Elveția sunt anormal de mari datorită faptului că pe parcursul ultimilor ani a avut loc o cursa ucigătoare pentru bunuri materiale.
Elementul cauzator comun al tuturor acestor fenomene nocive pentru bunăstarea sufletească, libertatea și demnitatea oamenilor însă constă într-o concepție de istorie profund marxistă atât arogantă și prostească cât și greșită și de-a dreptul periculoasă, oricât de ispititoare ar fi în contextul unei epoci de abundență materială generală de neegalat în istoria omenirii:
“Să ne gândim, de exemplu, la celebra teza a “sfârșitului istoriei” lansată de Francis Fukuyama la sfârșitul anilor 1980, pentru a explică declinul comunismului. Sursă majoră de inspirație a lui Fukuyama pentru teoria să provine de la filozoful german Georg Hegel. Dar Winschuttle evidențeaza modul cum teoriile care proclamă “sfârșitul” (în artă, filozofie, istorie etc.) au fost preluate de gânditorii antiempiriști de la comuniști precum Alexandre Kojève până la Arnold Gehlen – un psiholog social care a lucrat pentru al treilea Reich Germania Fascistă, F.R. și care, scriind despre artă în 1961, își încredința cititorii că “procesul dezvoltării a fost încheiat, iar ce urmează este deja un fapt observabil: sincretismul confuz al tuturor stilurilor și posibilităților – postistoria.” Windschuttle demontează teza “sfârșitului istoriei”, constatând că “una dintre ideile importante la care a condus abordarea empirică (…) este că istoria nu poate fi determinata. Procesul istoric nu se desfășoară în mod inexorabil într-o singură direcție sau spre un anumit scop sau punct final. Nu există un plan sau un itinerariu ascuns care așteaptă să fie descoperit. Muncă unui istoric nu constă în a caută o anumită teorie care va explică totul sau o anumită interpretare teleologică menită să reveleze scopul lucrurilor. Ci ea constă, mai curând, în a reconstitui evenimentele din trecut așa cum s-au petrecut ele.”
În citatul mai sus sare în ochi aspectul teleologic, predeterminant și profund antiempirist al Marxismului, ditamai elementul fondator, central și de neînlocuit al acestei idelogii utopice și anticreștină în jurul căruia se învârtă toate altele elemente și pe baza căruia îi poate fi evaluată și judecată calitatea analitică, fezabilitatea, adecvanța și, prin urmare, legitimitatea.
Rezultatele ei dezastroase de la conceperea ei în urmă cu vreo 150 de ani încoace însă (Marxism fiind alcătuit din Marxism original, adică cu character de știință socio-economică extrem ideologizată de o parte, și din Neomarxism ca ideologie culturală nimicitoare de cealaltă parte) o expun ca o escrocherie intelectuală și ideologică pe scară largă.
Totuși, în scopul Neomarxismului de a înlocui principii creștinești în Occident prin concepțiile și ideile sale discreierate și cvasi-religioase s-a dovedit a fi foarte eficace, astfel încât a și reușit să infiltreze in cercurile intelectualilor și universităților  Occidentului, cum reiese din celebrul caz al lui Francis Fukuyama.
Si nu numai atât:
“El este un instrument de schimbare revoluţionară, o teologie laică care mobilizează ştiinţa în vederea atingerii unui obiectiv care nu aparţine mundanului. Soteriologia pe care o pune în pagină apelează la un fond al speranţei şi resentimentului, invitând la explorarea unei zone de sensibilitate în care vor coabita filoanele utopice şi cele mai întunecate pasiuni ale urii colective. Adaptabilitatea sa, capacitatea de a supravieţui momentului de colaps al proiectului sovietic se pot explica prin această magmă mitologică de la care marxismul, mai mult sau mai puţin ortodox, se revendică. Gândirea unor Alain Badiou este parte din această prelungire mitică. În cele din urmă, ipoteza comunistă nu poate fi epuizată, atâta vreme cât un fond de proiecţie geometrizantă va fi localizabil intelectual. Marcă a modernităţii, marxismul şi epistema comunistă rămân să definească şi conturul postmodernităţii.“

Niciun comentariu: